Po co właściwe transportować ponadgabaryty? - i trans

transport ponadgabarytowy

Transport maszyn jest jednym z elementów

W przemyśle ciężkim, tak jak w każdej innej branży, ważne jest dbanie o obsługę klienta. Szczególnie istotna jest kwestia dostawy zamówionego towaru. W przypadku ponadwymiarowych produktów potrzebny jest transport pon

Dodane: 09-09-2020 12:07
Po co właściwe transportować ponadgabaryty? - i trans transport ponadgabarytowy
adgabarytowy. Jest to określenie na przewóz ładunku, którego masa i wielkość przekracza obowiązujące normy na drogach. W głównej mierze polega na dostosowaniu środka transportu do przewożonej rzeczy.
Transport maszyn jest jednym z elementów, który wymaga zaangażowania wielu osób. Producenci z przemysłu ciężkiego często sięgają po pomoc specjalistycznych firm transportowych. To one w dużej mierze zajmują się przygotowaniem, bezpiecznym przewozem oraz rozładunkiem powierzonego im towaru. Praca na tak wielu poziomach wiąże się z wysokim poziomem odpowiedzialności.
Przewóz produktów ponadgabarytowych nie jest prostym i łatwym zadaniem. Transport ciężki to praca w wymagających warunkach poparta obszerną wiedzą z zakresu logistyki oraz norm panujących na drogach krajowych i międzynarodowych.


Jak przetransportować maszyny rolnicze z Niemiec?

Niemieckie rolnictwo jest znacznie bardziej nowoczesne niż polskie, nie ma co się oszukiwać. Maszyny rolnicze, których używa się na zachodzie, po pewnym czasie będą wymieniane na nowe. Jest to doskonała okazja dla polskich rolników na zakup używanego, dobrego sprzętu rolniczego w korzystnej cenie. Problem pojawia się natomiast w temacie transportu. Aby przewieźć np. kombajn zbożowy musimy zorganizować transport ponadgabarytowy. Niektóre maszyny mają bowiem takie rozmiary, które nie zmieszczą się w standardach normalnych naczep. Transport maszyn rolniczych to bardzo popularny i rosnący element transportu międzynarodowego. Wszyscy zdają sobie bowiem sprawę, że lepiej zakupić serwisowany sprzęt za granicą niż niepewny, krajowy. Każdy szuka bowiem oszczędności, a więc eksploatuje sprzęt rolniczy do granic jego możliwości nie zastanawiając się nad jego żywotnością. Transport ciężki w przypadku importu zagranicznych maszyn czy innych ponadgabarytowych elementów konstrukcyjnych rozwija się bardzo prężnie, a polskie firmy transportowe zarabiają na tym dobre pieniądze.


Spośród wszystkich odmian transportu ten lądowy

Spośród wszystkich odmian transportu ten lądowy wciąż cieszy się największą popularnością. Wynika ona z jego niewątpliwych zalet. Co prawda transport lądowy nie zawsze umożliwia transport ponadgabarytowy, jednak w większości innych przypadków sprawdza się bez zarzutu.

Na pewno jedną z kluczowych zalet będzie możliwość dostarczenia ładunku do każdego punktu znajdującego się na terenie Polski oraz licznych miejsc występujących w innych krajach. Transport lądowy idealnie zadziała na różnego typu trasach (zarówno tych dłuższych, jak i krótszych), a przy okazji pozwoli na przewiezienie bardzo zróżnicowanych elementów. Dzięki niemu możliwy jest i transport maszyn o niewielkich wymiarach, i transport żywności, różnego typu sprzętów czy drobnych przesyłek. Problem pojawia się tylko w jednym przypadku. Jeżeli ktoś będzie chciał przeprowadzić transport ciężki, istnieje spore prawdopodobieństwo, że drogą lądową nie zdoła go zrealizować i wtedy będzie musiał zdecydować się na jakąś alternatywę - np. transport lotniczy.


Nie każdą trasą da się go

Transport ciężki to inne określenie dla gałęzi przemysłu, jaką jest transport ponadgabarytowy. W tej nazwie znaleźć można odzwierciedlenie jej charakteru. I to na kilku płaszczyznach.
Słowo ciężki to po pierwsze odniesienie do wielkości i ciężkości towarów. Tradycyjnie na polskich drogach transportować można produkty o łącznej masie 42 ton. Tymczasem maszyny, różnego rodzaju sprzęty, czy hale ciężar ten przekraczają. Wszystko więc co waży więcej niż 42 tony, musi być transportowane w specjalnych warunkach.
Drugą płaszczyzną transportu ciężkiego, jest jego logistyka. Transport maszyn, czy elementów infrastruktury naprawdę nie jest organizacyjnie łatwy. Nie każdą trasą da się go zorganizować. Takie elementy, jak rondo, most, czy wysoki krawężnik mogą w tym przypadku uczynić trasę nieprzejezdną. Zorganizowanie więc wszystkiego cale nie jest łatwe. Tym bardziej, że dochodzą do tego dodatkowe elementy, związane z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
I tak oto transport ciężki, wcale lekkim nie jest.